Aerostatlar (balonlar) 07 ATC, ehtimol, aeronavtika, ilmiy tadqiqotlar yoki hatto reklama kabi turli sohalarda qo'llaniladigan o'ziga xos turdagi shar yoki aerostatning nomidir. Biroq, bu holda, ochiq manbalarda "07 ATC" modeli haqida aniq ma'lumot bo'lmasligi mumkin.
Agar siz issiq havo sharlari yoki aerostatlar haqida ma'lumot izlayotgan bo'lsangiz, turli xil turlari mavjud:
1. Balonlarning texnik xususiyatlari:
Balonlar turlari: Bular issiq havo sharlari (issiq havo yordamida) yoki gaz sharlari (geliy yoki vodorod yordamida) bo'lishi mumkin.
Materiallar: Balonlar odatda elementlarga chidamli qoplamali neylon yoki polyester kabi bardoshli matolardan tayyorlanadi.
Hajmi va shakllari: havo sharlari oʻz maqsadiga qarab turli oʻlcham va shakllarda boʻladi, oʻyin-kulgi uchun kichiklaridan tortib, ilmiy tadqiqot uchun katta boʻlganlargacha.
2. Balonlardan foydalanish:
Reklama maqsadlari: Katta sharlar ko'pincha festivallarda, sport tadbirlarida va boshqa ommaviy tadbirlarda reklama uchun ishlatiladi.
Ilmiy tadqiqotlar: Balonlar meteorologik tadqiqotlar, ob-havo sharoitlarini kuzatish va balandlikdagi tajribalar uchun ishlatilishi mumkin.
Sayyohlik va rekreatsion reyslar: issiq havo sharlari ko'pincha turistik reyslar uchun ishlatiladi, bu odamlarga yuqoridan panoramali ko'rinishlardan bahramand bo'lish imkonini beradi.
3. Model 07 ATC:
Ehtimol, bu ma'lum bir ishlab chiqaruvchi tomonidan chiqarilgan yoki ma'lum bir hududga xos bo'lgan modeldir. Ishlab chiqaruvchi yoki foydalanish konteksti kabi qo'shimcha ma'lumotlarsiz 07 ATC nima ekanligini aniq aytish qiyin. Bu ishlab chiqaruvchining ichki belgisi yoki uskuna yoki xizmatlar bilan bog'liq belgi bo'lishi mumkin.
1. Aerostat (balon) nima?
Javob: Shar - qobiqni havo, issiq havo yoki gaz (masalan, geliy) bilan to'ldirish natijasida hosil bo'lgan ko'tarish kuchi tufayli havoga ko'tariladigan uchuvchi vosita. Balonlarning ikkita asosiy turi mavjud: issiq havo sharlari (issiq havo yordamida) va gaz sharlari (geliy yoki vodorod yordamida).
2. Sharlar qanday ishlaydi?
Javob: Balonning asosiy printsipi shundan iboratki, uning qobig'idagi gaz yoki issiq havo atrofdagi havodan engilroq bo'lib, bu sharni havoga ko'tarish imkonini beradigan ko'taruvchi kuch hosil qiladi. Issiq havo sharlarida issiq havo burner yordamida isitiladi, bu esa ularni engilroq qiladi. Gaz sharlari kamroq zichroq gazdan (geliy yoki vodorod kabi) foydalanadi, bu ham ko'tarilishni oshiradi.
3. Sharlarning qanday turlari mavjud?
Javob:
Issiq havo sharlari: issiq havo bilan to'ldirilgan, u burner tomonidan saqlanadi. Bu uchish uchun ishlatiladigan eng keng tarqalgan issiq havo sharlari.
Gaz sharlari: havodan engilroq bo'lgan gaz (geliy yoki vodorod) bilan to'ldirilgan va sharni ko'taradi. Bunday balonlar kamroq mashhur, chunki geliy qimmat va cheklangan manbadir.
Gibrid sharlar: ko'tarishni oshirish uchun issiq havo va gazlardan foydalanadigan kombinatsiyalangan turlar.
4. Sharlar yasash uchun qanday materiallardan foydalaniladi?
Javob: Balonlarni ishlab chiqarish uchun odatda bardoshli va engil matolardan foydalaniladi, masalan:
Neylon engil, bardoshli va tashqi omillarga chidamli.
Polyester ham bardoshli va yirtilishga chidamli.
Kevlar - Ba'zi ilovalarda qo'shimcha kuch uchun ishlatiladi, ayniqsa professional maqsadlar uchun sharlarda.
5. Balon ko'tarilishi mumkin bo'lgan balandlikka qanday omillar ta'sir qiladi?
Javob:
Balon o'lchami: sharning hajmi qanchalik katta bo'lsa, u shunchalik balandroq ucha oladi.
Havo harorati: Issiq havo sovuq havodan engilroq va shuning uchun ko'proq ko'tarilishi mumkin.
Yukning og'irligi: sharning massasi (yo'lovchilar va jihozlarni o'z ichiga olgan holda) qanchalik katta bo'lsa, ko'tarish balandligi past bo'ladi.
6. Reklama kontekstida sharlar nima?
Javob: Balonlar ko'pincha reklama uchun ishlatiladi, chunki ular uzoq masofalarda e'tiborni jalb qilishi mumkin. Reklama sharlari yoki sharlari ko'pincha kompaniya logotiplari tushirilgan bannerlar bilan jihozlangan va reklama maqsadlarida tadbirlarda, festivallarda yoki havoda ishlatiladi. Ushbu to'plar statsionar bo'lishi yoki ma'lum bir balandlikda uchishi mumkin.
7. Issiq havo sharida uchish qanday xavf-xatarlar bilan bog'liq bo'lishi mumkin?
Javob: Issiq havoda uchish xavfsiz bo'lishi mumkin, ammo xavf tug'diradigan bir necha omillar mavjud:
Ob-havo sharoiti: Kuchli shamol, tuman yoki momaqaldiroq kabi noqulay ob-havo sharoiti parvozni xavfli qilishi mumkin.
Nazoratning etishmasligi: Issiq havo sharining parvozi ko'pincha shamol yo'nalishi va tezligiga bog'liq bo'lib, uni boshqa turdagi samolyotlarga qaraganda kamroq nazorat qilish mumkin.
Nosozliklar: burner tizimi yoki balon qobig'idagi nosozliklar baxtsiz hodisaga olib kelishi mumkin.
8. Har qanday ob-havoda havo sharini uchish mumkinmi?
Javob: Yo'q, havo sharlarida parvozlar barcha ob-havo sharoitida amalga oshirilmaydi. Ular tinch ob-havo va minimal shamol yuklarini talab qiladi. Odatda bunday reyslar ertalab va kechqurun shamol kamroq bo'lganda amalga oshiriladi.
9. Balon parvozi qancha davom etadi?
Javob: Balon uchish vaqti parvoz turiga va ob-havo sharoitiga bog'liq, lekin o'rtacha 1 dan 2 soatgacha. Muayyan vaziyatga qarab parvozlar uzoqroq yoki qisqaroq davom etishi mumkin.
10. Balonda qayerga uchishingiz mumkin?
Javob: Issiq havo sharlari bilan parvozlar ko'plab mamlakatlar va turistik hududlarda taklif etiladi. Misol uchun, mashhur issiq havo sharlari yo'nalishlariga quyidagilar kiradi:
Kapadokiya, Turkiya
Nyu-Meksikodagi havo sharlari parki, AQSh
Evropa va Osiyoning ko'plab mintaqalari
Ba'zi mamlakatlarda havo sharlari bilan sayohatlarni taklif qiluvchi ixtisoslashgan kompaniyalar mavjud.